Snel afvallen in 3 stappen

Aankomen duurt eigenlijk een hele tijd, tot het punt komt dat je die kilo’s wilt verliezen. Je wilt uiteraard wel snel afvallen. Je kunt meteen stoppen met eten, jezelf uithongeren en de hele dag gaan sporten. Dan zul je inderdaad snel afvallen, mits je de eindstreep haalt en niet halverwege ten onder gaat. Snel afvallen is wel degelijk mogelijk, je kunt met gemak 3 tot 6 kilo per week afvallen, zolang je dat slim aanpakt met bijvoorbeeld een eiwitdieet of koolhydraatarm dieet. En wanneer je een goed stappenplan volgt zul je blijvend afvallen, en toch kunnen genieten van lekker eten.

Eiwitdieet, snel afvallen

Stap 1: Detox dieet

Detoxen is het zuiveren van jouw lichaam en helpt je bij snel afvallen. Je bevrijdt jouw lichaam van de schadelijke stoffen die je in de loop der tijd binnen hebt gekregen via voeding, de luchtwegen en de huid. Een detox dieet duurt een week, en je kunt dit één of twee maal per jaar uitvoeren. Eerst zul je vast voedsel gaan afbouwen, dat proces duurt enkele dagen. Je drinkt wel veel water en gaat steeds meer gezonde shakes drinken. Beperk je zoveel mogelijk tot rauwe groenten. Als je een verzwakt immuunsysteem hebt is het verstandig eerst navraag te doen bij jouw huisarts of diëtist. Vergeet niet, snel afvallen is geen doel maar slechts een methode!

Naast het beperken van voeding kun je ook supplementen innemen die gifstoffen afvoeren, een deel van die supplementen zijn op plantaardige basis en geheel natuurlijk. Je kunt ook gifstoffen via de huid afvoeren met speciale pleisters of een kleibad. Begin ook met gezond te bewegen maar doe dat niet te intensief, aangezien je in deze detox week ook minder bouwstoffen binnen zult krijgen. Het doel van de detox week is het resetten van jouw lichaam. Het is mogelijk dat je in deze week al meerdere kilo’s gaat afvallen.

Stap 2: Eiwitdieet

Laat de koolhydraten zoveel mogelijk staan en schakel over op eiwitten. In aardappels, brood, pasta en rijst zitten veel koolhydraten. Die mag je best af en toe in kleine porties eten, maar deze snelle suikers moet je zoveel mogelijk vermijden. Als je ze niet direct verbrandt wordt deze energie opgeslagen in de vetcellen. Kies bij koolhydraat rijk voedsel altijd voor zoveel mogelijk onbewerkte producten zoals volkoren graan en bruine rijst. Daar zitten meer vezels en belangrijke bouwstoffen in.

Eiwitten verbranden veel langzamer in het spijsverteringsstelsel door hun complexe moleculaire structuur. De verbranding verloopt veel efficiënter waardoor je minder snel honger zult krijgen en eiwitten zijn ook heel goed voor het spierherstel. Dierlijke producten zoals eieren, zuivel, vlees en vis hebben veel eiwitten, let wel op met verzadigde vetten. Zet veel peulvruchten op het menu zoals diverse bonen waaronder ook soja, eet daarnaast veel verse groenten, rauw of even kort blancheren of roerbakken.

Stap 3: Beweging

Om jouw buikvet snel te doen verbranden, en sneller af te vallen doe je er goed aan jouw verbranding te verhogen. Dat gaat heel goed door regelmatig te sporten. Zet jouw lichaam in werking en de verbranding wordt snel hoger. Dat kan al door regelmatig te joggen of te fietsen, of ga enkele malen per week naar de fitness. Eet licht en drink veel water voor, tijdens en na het sporten. Een frisse wortel, en stuk selderij of een heerlijke banaan zijn allemaal gezonde snacks die je gerust mag eten tijdens jouw training. Door iets meer spiermassa op te bouwen zul je sneller buikvet verliezen, en meer kilo’s verbranden.

Snel afvallen in slechts 3 stappen. Begin met een detox dieet van één week, daarna kun je met gemak overstappen op een eiwitdieet die voedzaam en lekker is, en als laatste ga je wat meer bewegen om jouw lichaam optimaal te laten functioneren. Zo zul jij wekelijks meerdere kilo’s gaan verliezen, en ook blijvend afvallen.